miercuri, 20 ianuarie 2010

Nici o scuza...

"Orice obstacol are in el si bucuria omului care-l va depasi." - Napoleon Bonaparte
In ultima vreme am sesizat o schimbare in comportamentul meu...si nu stiu daca-i bine sa nu...! Sincer..., am observat ca evit sa ma intind la vorba cu cineva, oricine....ca sa nu ajung in partea in care inevitabil va incepe sa se planga de ceva anume si-mi va spune cat de nefericit este..! Nu sunt deloc egoist, nepasator sau arogant! Pur si simplu, nu-mi mai face placere sa ma incarc negativ cu problemele altora atata timp cat eu nu-i incarc pe altii cu ale mele. Cunosc sentimentul de disperare uneori care te cuprinde atunci cand nu ai si duci lipsa de o gramada de lucruri. Stiu acest lucru fiindca am trecut si eu prin lipsuri materiale si ma bucuram cand cineva ma chema la masa...sa imi dea o supa! Sincer! Stiu cum este....! In acel timp nu am incarcat pe nimeni cu problemele mele fiindca singura persoana vinovata de situatia in care eram, era...propria persoana! De ce sa-mi planga altii de mila? Cu ce m-ar fi ajutat? Ca ma descarcam? Si? Rezolvam ceva bocind la unul si la altul?
De aceea acuma, parca mi s-a format o crusta...nu ca n-as fi sensibil, poate de aceea fiindca pun prea repede la suflet si ma afecteaza necazul altuia! Evit sa ma incarc negativ cu problemele altora si daca nici eu n-am ajutat dezinteresat complet multe persoane, atunci.... Probabil mi-a ajuns si de aceea convorbirile le am foarte scurte. Imi face deosebita placere sa discut orice altceva decat viata personala a cuiva.
Multi apeleaza la astfel de gesturi tocmai fiindca au vazut ca sunt compatimiti si ajutati. Nu zic sa nu ajuti pe cel de langa tine, dar atunci cand are nevoie, nu cand se plange anapoda si ar putea sa-si rezolve singur problemele. Cunosc o gramada care se plang de stabilitatea locului de munca, dar acolo unde muncesc nu-si dau deloc interesul sau de altii care se plang de lipsuri materiale, dar cand ajung acasa de la serviciu stau
tolaniti in fata TV-ului fara a face nimica...ooo...ba da...joaca la Bingo sau Loto 6 din 49 ca poate pica ceva! Mai este ceva...am observat ca atunci cand faci gesturi marinimoase, nu ajuti persoana respectiva ci o faci sa persiste in a cere si altora.
In afara de batrani, nu dau nici un ban cersetorilor....la toti cei pe care-i vad in putere le spun sa se apuce de munca fiindca ceea ce fac este injositor.
Deci, dragii mei....cum spunea cineva..."munca il inobileaza pe om!" si sincer ...e perfect adevarat! Daca nu v-ati gasit vocatia, nu este timpul pierdut! Faceti ceea ce va face cu adevarat placere!
Sunt absolut convins de faptul ca atunci cand iti doresti cu adevarat ceva, vei obtine acel lucru daca muncesti si esti serios si corect!
Mai este o vorba "Dumnezeu iti da...dar nu-ti baga si-n traista!" (bucurati-va ca sunteti sanatosi si puteti sa le duceti!)
1. Stabiliti-va prioritatile si actionati!
2. Analizati atent inainte de a va arunca in ceva!
3. Nimeni nu este vinovat de credulitatea sau naivitatea dv-stra!
Aveti incredere in voi si fiti perseverenti!

11 comentarii:

  1. Se zice ca o victima acuza, un invingator invata..
    Stiu sentimentul pe care-l descri in postul tau.
    Nu pot spune decat un singur lucru: SUBSCRIU !

    RăspundețiȘtergere
  2. ar trebui sa subscriu si eu dar nu vreau, nu pot

    oamenii nu's facuti numai sa ne aduca zambete pe buze, sa ne tina companie...

    e ca la biserica, atunci cand te casatoresti, si la bine si la greu

    ar trebui de fapt sa-i alegi... pe cei care-ti iti impartasesc si binele si raul

    mi-ai fost alaturi atunci demult, cand aveam mai multa nevoie de cineva din afara lumii mele, nu ti-am multumit niciodata in cuvinte si ocazia sa ma revansez nu prea mi-ai dat-o, dar am crezut ca ai inteles din nevorbe

    postarea ta de acuma ma intristeaza, inseamna ca am fost un simplu cersetor care a intins mana si a profitat pana la Dumnezeu si o palma mai sus, cu toate astea nu vreau sa-mi pare rau... daca imi pare rau si ma simt prost pt ajutorul pe care mi l-ai dat atunci, de mult, inseamna ca suntem degeaba :)

    Multumesc Vlad, si'n cuvinte

    Mara

    RăspundețiȘtergere
  3. e trist - dar stii de ce e trist? in lumea in care incerci acum sa traiesti - o lume in care nu vrei sa asculti griji si necazuri - e o lume superficiala.
    nu iti doresc sa ai nevoie candva de un prieten - la care tu sa iti descarci povara :-) ptr. ca in viata asta a ta schimbata nu il vei gasi....
    vei gasi doar oameni care zambesc fara suflet!
    sm

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Mara,
    Imi pare rau ca te-ai simtit vizata!!! Nici o clipa nu m-am gandit la tine sau la prietenii mei! Tratam reactiile mele actuale fata de X,Y sau Z care daca i-ai salutat de doua ori se si cred inclusi in lista prietenilor tai si care in momentul doi lanseaza deja cerinte. Pot sa-ti spun Mara ca in urma cu trei ani si mai bine cand ne-am intalnit, tu mi-ai fost de mai mare ajutor mie decat eu tie! Eram amandoi ca niste pasari lovite, una cu coada rupta iar alta cu aripile frante. Atunci eram mai in galeata decat tine....tu erai dupa o deceptie sentimentala, eu dupa un dezastru sentimental incercand sa iau viata de la capat. Ei...pot sa-ti spun ca in acel moment, multi asa zisi prieteni pur si simplu mi-au intors spatele....si nu exagerez deloc! Parca eram ciumat, parca le-as fi adus nefericirea mea in casele lor. In acea perioada s-au selectat adevaratii prieteni pe care nu-i cunosti decat atunci cand esti la pamant. De atunci pot sa-ti spun ca am foarte putini prieteni, dar am multi amici, cunostinte si alea-alea... Nu trebuia sa-mi multumesti fiindca nu sunt un tip insensibil si oricand as proceda la fel!
    Nu suport profitorii si cei care prin atitudinea lor te iau drept prost ca doar nu degeaba se spune ca prea multa bunatate denota prostie!
    A fost greseala mea ca atunci cand am postat acest subiect n-am facut si precizarile de rigoare ca prietenii si familia sunt excluse!
    Stii cum am simtit cuvintele tale??...
    Mara ...esti in lista prietenilor mei neconditionati si pentru care nu am facut mare lucru!
    Sunt multi care inca incearca sa profite si parca si-au adus aminte ca ...eram prieteni! VAX! In continuare 98% din telefoanele sau interpelarile pe care le primesc sau de care am parte sunt legate de cerinte. Doar 2% ma intreaba pur si simplu de sanatate!
    Sa fim noi sanatosi ca restul le-om duce!
    O zi faina iti doresc!
    Vlad

    RăspundețiȘtergere
  5. Raspund acum anonimului sm!

    De obicei vorbesc din propria experienta din ceea ce am trait cu adevarat si sti ce zic! Daca viata te-a ferit de asa ceva, afla ca nici nu-ti doresc vreodata sa ai parte de necazuri si de atitudini ostile! Eu le-am simtit cu varf si indesat. Stii....prietenii trebuie sa-i alegi cu grija si la fel sa-i si pastrezi. Probabil din raspunsul dat Marei iti vei da mai bine seama ca nu sunt nicidecum ceea ce par a fi sau las de inteles prin cateva cuvinte postate aici.
    Atat mai spun...dau cat primesc! Restul...alea-alea.
    O zi faina!
    Vlad

    RăspundețiȘtergere
  6. De acord cu ideea conform careia "iti dau o unditza si te trimit sa prinzi peshte, nu ti-l trimit gata prins, eventual prajit, tu doar sa-l mananci" ...e mult mai sanatos sa-ti dau posibilitatea , daca am puterea asta , sa muncesti pentru a trai decat sa-ti dau bani ca la milogi.Nu stiu de ce fel de "prieteni" ai avut parte de ti-ai pus crusta respectiva, eu insa am incercat si incerc sa ajut prin toate mijloacele care le-am avut si le am la dispozitie pe ...orice cunoscut, prieten nici nu se pune problema,pentru ca si eu la randul meu am beneficiat de astfel de ...servicii, din partea unor prieteni...adevaratzi insa , chiar daca lor nu le-am putut intoarce serviciile niciodata, cel putin pana acum , majoritatea neavand nevoie de ele.Dar este ...minunat sa sti ca ai undeva pe cineva la care poti apela cu aproape orice problema ,inclusiv cea financiara, stiind ca nu vei fi refuzat (acela nefiind descoperirea ta de pe card , ci o pesoana reala), iar tu la randul tau sa poti deveni la fel de minunat pentru altii , mai putin potentati si influenti ca tine , servindu-i cu probleme importante pentru ei , care pentru tine ar putea fi un ...fleac...fara sa fi "ciuruit".

    RăspundețiȘtergere
  7. Ti-am spus deja in primul post ca nu intentionez sa ma simt aiurea... nu pot sa cred ca tu, in special, si eu, in particular, suntem degeaba...

    si stii si tu cum e... chiar daca viata ne tine in locuri departate orele vorbite atunci nu se vor sterge niciodata...

    Inca o data multam fain, domnu'... :)

    Mara

    RăspundețiȘtergere
  8. Cip, excelenta replica! Multumesc! Intr-adevar, eu n-am avut norocul tau, sau mai bine zis...n-am deschis la fel de bine ochii atunci cand ar fi trebuit!
    Si asa cum spuneam in postul de astazi "Despre prietenie..." - TU INSUTI ESTI RASPUNZATOR DE CEEA CE CULEGI!"
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. Mara...prietenii adevarati sunt ca si parintii sau copii - pe viata!

    Iti multumesc!

    O zi senina si cu multe zambete!
    Vlad

    RăspundețiȘtergere
  10. " Cine esti tu? zise Micul Print.
    Sunt o vulpe – zise vulpea.
    Vino sa te joci cu mine! o pofti Micul Print. Sunt atat de trist...
    Nu pot sa ma joc cu tine, zise vulpea. Nu sunt imblanzita!
    A! iarta-ma – rosti Micul Print.
    Insa, dupa un rastimp de gandire, adauga:
    Ce inseamna “ a imblanzi”?

    E un lucru care prea e dat uitarii – zise vulpea. Inseamna “a-ti crea legaturi”
    “A-ti crea legaturi”?
    Desigur – zise vulpea. Tu nu esti inca pentru mine decat un baietas, aidoma cu o suta de mii de alti baietasi. Iar eu nu sunt pentru tine decat o vulpe, aidoma cu o suta de mii de alte vulpi. Dar daca tu ma imblanzesi, vom avea nevoie unul de altul. Tu vei fi, pentru mine, fara seaman in lume. Eu voi fi, pentru tine, fara seaman in lume.
    Incep sa inteleg – zise Micul Print.
    Vulpea tacu si se uita indelung la Micul Print.
    Te rog, imblanzeste-ma – zise apoi.
    Bucuros as vrea – raspunse Micul Print – numai ca nu prea am timp. Am de cautat prieteni si o multime de lucruri de cunoscut.
    Nu cunoastem decat ceea ce imblanzim – zise vulpea. Oamenii nu mai au timp sa cunoasca nimic. Ei cumpara lucruri de gata, de la negutatori. Cum insa nu exista negutatori de prieteni, oamenii nu mai au prieteni. Daca vrei sa ai un prieten, imblanzeste-ma!"

    Nu pentru putinatatea gandurilor mele ci pentru frumusetea amara a cuvintelor lui Saint Exupery am ales acest comentariu.

    Adina

    RăspundețiȘtergere