miercuri, 6 ianuarie 2010

Ce este fericirea pentru noi? Ce ne face fericiti? Exista in viata fericirea sau e doar un vis?


Cu siguranta toti, la un moment dat, ne-am intrebat ce este fericirea... Si totusi, toti cunoastem notiunea de „fericire”, toti o simtim, dar o definitie nu poate nimeni sa formuleze, in ciuda faptului ca stim cand suntem nefericiti si ce cautam cand visam la fericire. Fiecare o percepem altfel, pentru fiecare „a fi fericit” inseamna altceva. Reteta fericirii... nu exista nici ea, difera de la o persoana la alta. Unii sunt fericiti pentru ca sunt realizati din punct de vedere financiar, altii - pentru ca au prieteni, ca iubesc si sunt iubiti, ca sunt realizati profesional... si lista poate continua.

Ce este fericirea pentru mine?
Fericirea o gasim in orice lucru marunt care ne face sa zambim, sa ne bucuram. Fericirea este orice lucru de care ma bucur; nu stiu exact ce este fericirea pentru mine, dar este cu siguranta un motiv de a zambi, de a fi optimist, de a fi bucuros si vesel mereu, un motiv in plus sa realizez ce frumoasa e viata. Fericirea poate fi o idee, un context, o notiune, un sentiment sau un simplu cuvant ce ne aduce zambetul pe buze.

Ce ma face fericit?
Depinde de starea mea de spirit. Astazi sunt fericit pentru ca m-am trezit si am mai vazut un rasarit, ca sunt
optimist, ca am pofta de viata, sunt fericit ca iubesc si sunt iubit de cei dragi mie, pentru ca am invatat sa fiu intelegator si rabdatoar cu oamenii, sunt fericit ca viata imi aduce mereu noi provocari carora incerc sa le le fac fata, sunt fericit ca viata nu imi da mai mult decat imi trebuie, sunt fericit ca lucrez si sa ma simt implinit profesional facand ceea ce imi face placere, ca am cu cine ma certa pentru ca in felul asta sunt sigur ca am si cu cine ma impaca, sunt fericit de fiecare adiere a vantului peste fata mea pentru ca realizez ca traiesc, sunt fericit ca exista munti, ape, paduri unde ma pot relaxa... sunt mii de motive pentru care sunt fericit, dar cel mai important: sunt fericit ca exist :)

Exista in viata fericirea sau e doar un vis?
Exista, sunt sigur de asta. Mai mult decat atat, e la tot pasul, insa suntem mult prea ocupati sa o vedem. M-am oprit astazi la semafor si, uitandu-ma in jurul meu, ce credeti ca am vazut? Oameni grabiti, sobri, incruntati, lipsiti de pofta de viata. Nu stiu daca am vazut zece oameni care sa fie fericiti si acest lucru sa se poata citi pe fetele lor. Eu merg pe strada cu zambetul pe buze pentru ca sunt fericit si-mi doresc sa se vada lucrul acesta pentru ca nu se stie niciodata cine se poate bucura de acest zambet. Este atat de important sa aratam ca suntem fericiti si sa pretuim acest lucru la maxim.

Daca nu ar exista fericirea, cred ca ar fi un vis superb din care nu m-as mai trezi nicicand; dar, din fericire pentru noi, este o realitate atat de frumoasa si la indemana tuturor, incat este pacat sa nu stim sa-l pretuim si sa-l valorificam.
Fericirea este absolutul spre care tindem toti si mereu e ceva mult mai sus, mult mai greu de atins. Fericirea nu presupune sa ai succese in toate; este mai degraba o stare interioara de care putem sa ne bucuram in fiecare zi, daca stim cum sa o pretuim!

4 comentarii:

  1. Vlad,
    să mi se dea
    la subţioară
    dreptul la câine,
    să mi se dea
    maţul de zeu,
    dar să mi se spună
    ca sunt eu !

    Alunecând spre căldură, sufletul se simte fericit !
    Ferice :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Fericirea este in noi :-)
    cunosti povestea cu zeii care erau gelosi pe oameni ptr. ca erau fericiti?
    Zeii s-au decis sa ascund "fericirea" - au tot cautat ei ascunzis... nici unul nu li s-a parut destul de sigur.
    Unul din zei a facut propunerea sa ascunda fericirea in om :-)
    De atunci tot cautam fericirea..
    unii o simt....
    o clipa de fericire!
    un bun prieten mi-a spus candva: A iubi inseamna sa il stii pe cel iubit fericit, chiar daca aceasta fericire nu te cuprinde si pe tine"

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu. Lucrurile mărunte nu oferă fericire, ci bucurie. Bucuria este o emoţie scurtă şi intensă ce apare provocată de un stimul exterior, pe când fericirea...nu toţi ajung să o cunoască cu adevărat. Fericirea vine din interior. Fericirea se cultivă, iar asta în timp, cu eforturi proprii şi cu multă răbdare. Fericirea ar trebui să fie scopul vieţii, dar nu faceţi din asta o obsesie.
    Toate cele bune şi îţi doresc să fii cu adevărat fericit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu sunt o persoană care oferă împrumuturi internaţionale. Cu un capital care va fi folosit pentru a face împrumuturi între persoane fizice, scurt si pe termen lung la toate oameni seriosi sunt în nevoie reală. Dacă sunteţi în nevoie vă rugăm să contactaţi-mă prin e-mail: jessicated123@gmail.com

    RăspundețiȘtergere