sâmbătă, 2 ianuarie 2010

In viata trebuie sa fii persuasiv

Persuasivitatea, asa cum este explicata si in DEX inseamna “Care urmărește sau are darul să convingă pe cineva să creadă, să gândească sau să facă un anumit lucru” si „insistent, perseverent, persistent, răzbătător, statornic, stăruitor, tenace” .
Am observat ca in viata de zi cu zi, nimeni nu te accepta integral asa cum esti, poate din cauza subiectivismului fiecaruia dintre noi si dorintei launtrice de a face si schimba totul dupa cum gandim sau am fost educati. Doar si scripturile spun ca „Dumnezeu l-a creat pe OM dupa chipul si asemanarea sa”, deci cu atat mai mult noi dorim ca cei de langa noi sa fie asemenea noua, judecandu-i cand acestia „nu se conformeaza”. De aici si micile conflicte de cuplu in care fiecare incearca sa impuna cumva anumite valori sau idei, nu mai spun de o colectivitate larga de oameni.
Suntem judecati dupa ceea ce lasam sa se vada din noi, din personalitatea noastra.
Am ajuns la concluzia ca pentru a relationa eficient cu ceilalti, trebuie sa le arati ceea ce vor ei sa vada. Desigur nu este un lucru bun faptul ca ne ascundem in primul rand de noi insine.
Chiar si angajatorilor trebuie sa le dai ceea ce vor ei sa vada, fiindca daca spui sau faci mai mult…gata esti in
afara tiparelor.
Individualitatea fiecaruia este un dar din nastere si sunt convins ca suntem unici fiecare in felul nostru si tocmai aceasta unicitate este greu de acceptat.
Viata este un lung sir de compromisuri printre care si acesta, de a parea altfel decat esti!
Am ajuns sa cred ca acest mod de exprimare este mai bun si am inceput un proces de autoeducare in acest sens. De multe-multe ori am fost luat ba de fraier, ba copilaros din cauza optimismului meu exuberant, ba revolutionar si Gigi-Contra atunci cand mi-am sustinut o idee.
Clar….fiecare in parte va lua ceea ce voi considera eu din mine!
Nu sunt fals….., incerc sa ma adaptez!

2 comentarii:

  1. In viata avem doua nevoi: nevoia de confirmare si nevoia de afirmare. Cand cele doua se afla in concurenta una cu alta este bine sa o alegi pe ultima. Asta am auzit-o si eu de la workshop de comunicare prin metoda ESPERE si de cand o pun in practica ma simt mult mai libera si, chiar daca oamenii ma judeca, nu-mi mai pasa. De fapt, am observat ca, de multe ori, reactiile nici nu sunt atat de negative pe cat ma asteptam. Si inca ceva: atunci cand si eu ii judec pe altii si vreau sa-i incadrez intr-un tipar, asta este ceea ce mi se intoarce...

    RăspundețiȘtergere
  2. Compromis ? ne mintim pe noi insine!
    Reusim sa parem altfel decat suntem, insa trebuie mereu sa stam la panda, sa ne analizam, sa cantarim totul. Asta inseamna sa nu traim liber. Acest mod de a trai insa costa mult prea multa putere - asa ca nu vom rezista mult timp - si ca petalele va cadea ascunzisul nostru.
    ramanem fara aparare...
    eu prefer sa fiu unica... nu imi pasa cum sunt luata de altii - eu iau pe toata lumea asa cum este si gasesc ca e minunat ca suntem atat de diferiti.
    un zambet la miez de noapte!

    RăspundețiȘtergere