sâmbătă, 9 ianuarie 2010

AVATAR




Inaintea sarbatorilor de iarna, colegii mei s-au mobilizat si au adunat de pe Internet mai multe filme ca sa avem ce viziona in saptamana libera dintre Craciun si Anul Nou. Astfel s-au adunat cam 15 filme de top - in trend printre care si mult aclamatul AVATAR.
Pana sa apuc sa-l vizionez am tot auzit comentarii rautacioase cu privire la acest film, iar in final am hotarat sa-l vizionez sa vad si eu ce productie a costat asa de mult dar a avut si incasari record de 1 milion de dolari in saptamana lansarii.
Sincer....eu am fost placut impresionat de acest film, desi la inceput mi-a fost cam greu sa accept atata animatie.
Mi-a placut ideea si faptul cum a fost transpusa aceasta si nu in ultimul rand mesajul filmului.
Apropos....discutand ieri cu un coleg de-al meu despre film, am constatat ca el a perceput alt mesaj decat mine, dar asta nu-i o problema...depinde ce anume si cum privesti lucrurile.
Pentru mine, mesajul filmului a fost ca oamenii prin tot ceea ce incearca sa faca, prin goana de inavutire distrug ceea ce este pur, distrug sentimente, relatii si nu in ultimul rand mediul inconjurator.
M-a impresionat cat de bine a fost surprins in film starea de puritate, adevar, de comunicare chiar si cu
salbaticiunile padurii, de comuniune cu natura.
Colegul meu prinsese un alt mesaj si acesta era ca petrecerea timpului intr-un spatiu virtual, nu numai ca te face dependent de acesta ci te face sa te identifici cu personajul fictiv din acest spatiu, finalul fiind ca eroul renunta la viata materiala pentru una virtuala.
Nu l-am contrazis, fiindca acesta era intr-un fel al doilea mesaj al fimului. Eroul renunta la viata materiala pentru una spirituala dezamagit fiind de semenii lui umani, de falsitate, inselaciune si lacomie.

Intr-un cuvant, eu zic ca acest film merita vazut!

6 comentarii:

  1. Iti recomand si "The Box" si "Inglourious bastards" al lui Tarantino.

    Aseara am vazut The dreamers" din 2003 la Tv semnat de Bertolucci (http://www.imdb.com/title/tt0309987/ ) film de exceptie dupa parerea mea care cred ca a inspirat autohtonul "Legaturi bolnavicioase"

    RăspundețiȘtergere
  2. vladutz omule, nu mai cauta mesaje in toate ...nu a avut ca scop filmul sa primesti tu , eu sau altii vreun mesaj...scopul e strict financiar, iar costurile mari se datoresc noii tehnologii in care s-a realizat filmul , marele sau merit nu e nici mesajul, nici subiectul , banalizat dealtfel, ci efectele ULTRAspeciale vizibile insa la...molul de la cotroceni ...in asta consta SINGURUL merit al filmului...
    acelasi cip cel carcotas...numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim omule :-) daca nu cautam mesaje in tot ceea ce vedem ajungem doar sa privim niste poze :-)

    un wow ptr. efectele super din film - ptr. realizarea gradioasa - dar dincolo de toate astea eu gasesc ca e foarte frumos, ca Vlad a cautat mesajul...

    RăspundețiȘtergere
  4. Eticheta pe care i-as pune-o filmului ar fi "Pentru fanii genului", pentru ceilalti pasionati de cinematografie e o pierdere de vreme....
    Si ca sa vezi ca era favorit la Oscar...

    Sugestia mea: nu va mai pierdeti vremea cu toate tampeniile si vizionati creatii cinematografice adevarate!

    RăspundețiȘtergere
  5. Homebet...ca sa poti face diferentierea de care vorbesti, trebuie sa vezi si asa zisele filem "Pentru fanii genului", altfel n-ai mai avea termen de comparatie.
    AVATAR este un film care a deschis o noua perspectiva cinematografica si care numai si prin acest lucru va ramane in istoria cinematografiei mondiale.
    Nu vizionam filmele doar pentru ca au fost nominalizate sau au luat un Oscar ci pentru a ne umple timpul cand comoditatea din noi nu ne impinge la citit.
    A eticheta filmul ca o pierdere de vreme, inseamna a cataloga milioanele de spectatori ce au umplut salile de cinematograf din toata lumea cat si cei ce au piratat acest film si l-au vizionat din fotoliul de acasa, drept pierzatori de vreme...! Daca si tu l-ai vazut, inseamna ca ai avut ceva rabdare si nu te poti sustrage categoriei mai sus mentionate.

    RăspundețiȘtergere
  6. Îmi cer scuze celor ce postează comentarii ca "Anonim" pentru faptul că nu le răspund din simplul motiv că nu ştiu cui să mă adresez.
    Ascunderea identităţii nu-şi are sensul mai ales atunci când îţi asumi o afirmaţie sau expui vre-o idee.
    În plus, atunci când se furnizează o adresă de e-mail validă, aceasta oricum nu va fi vazută de nimeni şi vă va da posibilitatea să primiţi pe e-mail răspunsul la comentariul postat cât şi ulterioarele comentarii la postul vizat.

    RăspundețiȘtergere