vineri, 7 mai 2010

Blogging - aspect si elemente suplimentare

O sa continui in postul de fata cu cateva indicii suplimentare privind imbunatatirea aspectului si functionalitatii blogului personal creat.
Din start eu am cautat si am ales un sablon care sa contina cat mai multe elemente ajutatoare cum ar fi RSS-ul (fluxul de stiri), Mail-ul, Twitter si Facebook beneficiind si de un aspect cat de cat placut al paginii. Aceste elemente dau posibilitatea celor ce va viziteaza pagina sa transmita un anumit articol catre Twitter sau Facebook (site-urile de socializare cele mai populare in momentul de fata), sa se aboneze la fluxul de stiri primind mail de fiecare data cand va fi postat un nou articol pe pagina dv-stra.
Eu am ales sablonul Transluce din locatia http://btemplates.com/2010/blogger-template-translucence/ pe care l-am descarcat si apoi l-am pus pe blogul meu asa cum am aratat intr-un post anterior.
Dv-stra puteti alege orice alt sablon din site-ul repectiv care va place si reprezinta cel mai bine ideea blogului, dar recomandarea mea este sa aiba cat mai multe elemente ajutatoare ca cele enumerate mai sus de mine.
Dupa descarcarea sablonului intr-o locatie locala pe hard-disk sau desktop, l-am dezarhivat si apoi intrand pe blog https://www.blogger.com/start cu utilizatorul Mircea Baloi, in sectiunea Aspect/Editati HTML am incarcat sablonul cu extensia .xml din locatia in care am dezarhivat pachetul descarcat, am apasat butonul “Incarcati” si apoi “Salvati Sablon” si la previzualizare am obtinut rezultatul ca in imaginea alaturata….


Destul de draguta pagina dar cam saracacioasa in elemente, asa ca incepem adaugarea in primul rand a celor esentiale.

Ne intoarcem in blogul nostru si la sectiunea Aspect/Elemente de pagina vom vedea tiparul paginii noastre.


Apasand “Adaugati un obiect gadget” se va deschide o fereastra cu mai multe elemente predefinite din care putem sa alegem, acestea fiind descrise sumar dar inteligibil chiar in aceasta fereastra.


Eu am ales urmatoarele elemente de baza:
- Pagini
- Persoane interesate
- AdSense
- Lista de bloguri
- Lista linkuri
- Etichete
- Profil
- Arhiva blog
si urmatoarele elemente de prezentare:
- Recent Comments
- Picasa Fotostream



La fiecare element se prezinta o caseta suplimentara de optiuni unde putem seta diverse elemente de continut, iar pentru aplicare nu uitati sa apasati de fiecare data butonul “Salvati” pentru ca elementul ales sa fie introdus in pagina.
Operatiunea de adaugare trebuie efectuata pentru fiecare element in parte.
Dupa adaugarea si personalizarea continutului acestora, sablonul nostru arata cam asa….


Deoarece elementele sunt puse in ordinea adaugarii lor pe pagina, noi le aranjam putin ca sa arate mai bine, dupa aranjarea lor apasand butonul “Salvati” pentru a memora modificarile efectuate.


La previzualizare, pagina noastra principala ar arata cam asa:


Intr-un post ulterior va voi arata cum sa adaugati si alte elemente interesante folosind HTML script.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu