joi, 22 aprilie 2010

Crearea unui blog personal pe blogspot.com

Crearea unui blog personal pe blogspot.com

In primul rand va trebuie un cont de gmail (cont de posta electronica pe google), care dupa parerea mea este in momentul de fata cel mai bun serviciu de posta electronica oferind protectie antivirus, antispam si un spatiu generos de stocare de 7,5 Gb.
Crearea contului de gmail: http://mail.google.com/mail/signup, de exemplu: mirceabaloi@gmail.com

Avand contul de gmail creat anterior, se acceseaza pagina: https://www.blogger.com/start
Aici exista un buton portocaliu "CREATI UN BLOG" care odata accesatva cere datele ce trebuie completate in vederea crearii blogului:
01. Adresa de mail: (ex: mircealaboi@gmail.com)
02. Se reintroduce adresa de mai sus: (ex: mircealaboi@gmail.com)
03. Parola de accesare a blogului: (recomand utilizarea unei parole identice cu cea utilizata la crearea contului de mail mai sus mentionat)
04. Nume de afisare: (ex: Mircea Baloi)
05. Specificarea zilei de nastere: ZZ.LL.AAAA
06. Introducerea literelor specificate
07. Bifarea casutei cu acceptarea conditiilor de utilizare
08. In fereastra urmatoare alegeti numele blogului: ex. Blog Test si specifiacti URL-ul acestuia: (ex: http://baloimircea.blogspot.com/) putand verifica disponibilitatea acestuia.
09. Selectati sablonul ce va fi utilizat (ulterior acest sablon poate fi schimbat cu un altul pe care-l puteti alege de la adresa: http://btemplates.com/)
10. Incepeti sa utilizati blogul.

Primul ecran ce apare contine urmatoarii tabulatori:
1. Postare noua: ce va permite crearea, editarea, modificarea unei postari, foarte asemanatoare unui editor text, continand foarte multe elemente ajutatoare si sugestive. La sfarsitul editarii prin apasarea butonului "PUBLICATI POSTARE" puteti vizualiza si rezultatul efortului dv-stra.
 - in sectiunea Editati postari puteti modofica sau sterge oricare din posturile create anterior, aici putand atasa si etichete postarilor dv-stra creind astfel mai multe categorii de postari (Diverse, Impresii, Video, Poezie...etc)
2. Setari: va permite editarea si completarea datelor despre blogul creat, forma de afisare a datelor, numarul de postari pe o pagina, formatul de data si fus orar, modalitatea de afisare a comntariilor si moderarea sau nu a acestora...etc
3 Aspect: aici puteti aranja locul pe pagina a diferitelor sectiuni cuprinse in blog:
- Despre mine (datele personale publice)
- Arhiva blog
- Persoane interesate
putand adauga obiecte gadget precreate de catre dezvoltatori sau unele personalizate:
- Caseta de cautare
- HTML/JavaScript
- Fotografie
- Sondaj
si multe altele care sunt foarte bine descrise ca functionalitate acolo.
Aici fiecare caseta poate fi editata si personalizata cu informatii suplimentare.

Cam acestia ar fi primii pasi in crearea, utilizarea, administrarea unui blog personal.
Voi reveni cu detalii despre functiile avansate ale acestuia intr-un viitor post.

Spor la treaba si multi vizitatori!

P.S.: Eu chiar am efectuat pasii mai sus mentionati iar rezultatul final il puteti vizualiza chiar in blogul de test creat:  http://baloimircea.blogspot.com/

15 comentarii:

  1. Multumesc. Cu indicatiile tale am reusit si eu sa fac cativa pasi si sa-mi creez un inceput de blog.Sper sa-l pot imbunatati si poate sa si postez.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur! E prima reactie la acest post si esti prima care probabil a si incercat sa aplice ceea ce am povestit eu pe aici.
    Daca vei urma si instructiunile din posturile urmatoare, cu siguranta ca blogul tau poate capata un aspect fain, iar functionalitatea acestuia va fi ridicata.
    Bafta si astept sa citesc posturile tale!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit multe tutoriale despre crearea unui blog, dar indrumarile tale m-au ajutat cel mai mult. Chiar daca mai tot construiesc la blogul meu, ca mesterul Manole, iti multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca indicatiile scrise aici te-au putut ajuta! Iti doresc sa ai un blog asa cum ti-l doresti, multe idei si multi vizitatori!
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Iti multumesc ca mi-ai raspuns !Te rog, inca o mana de ajutor;)) Blogul meu nu "se vede" pe net, il vad numai eu.Cred ca am sarit peste ceva...L-am facut la blogger.com, dar indrumarile lor nu m-au luminat!

    RăspundețiȘtergere
  6. O sa incerc si eu sa imi fac un blog profit de indicatii .

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt interesata sa fac un blog de fizica. Pot afisa formule matemeatice si desene?

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua,

    Am urmat pasii descrisi de dumneavoastra, am reusit sa creez blogul( multumesc), dar nu stiu ce sa selectez pentru a putea fi vizibil in motoarele de cautare( gen sugestie google), nu numai la url.

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  11. Bună ziua! Cum pot face să-mi apară pe pagina mea de bloguri "vizitatori" pentru că mi-a dispărut și bune nici în obiect gadget? Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere